When I look at the sunrise, sunlight

Att sätta på en favorit låt och bara lyssna, eller den jag inte alls visste att jag hade och bara njuta. Faktiskt reagera på texten som spelas upp och inse vad den kan betyda, vad den menar för mig och vissa andra människor. Vissa fastnar för den, andra inte. Likadant med människor, som vi vill ha, känner ett behov efter som skulle passa så perfekt i vårat pussel till liv men inte kanske vågar ta chansen och testa? Det kan faktiskt vara fel och då kan vi ha förstört ngt vackert, ngt mänskligt liv som visste lika lite som en själv, ngt som kan bero och finnas med under en lång smärtsam tid men samtidigt varför tveka? Det kan vara precis det som vi behöver ha, det är den delen som vi har letat efter utan att vi har vetat om det, den som kommer vara en stor och betydelsefull part för oss och som vi inte kommer ångra senare i livet. Men vem vet? Ingen vet ärligt talat vad som kommer hända, det är de som kallas liv. Allting kommer med lite överraskningar, lite motgångar och lite medgångar och det är ngt vi helt enkelt får ta. Vi måste våga chansa helt enkelt och se vars livet tar oss.


Jag kommer nog alltid sakna halloween nollsju.
                        


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0