Function

Det är inte konstigt att min fina stockholmsvän skrattade när jag berättade om mitt första dopp för i år, det är sådant väder vi har, badväder i slutet av Juli, för mig åtminstone. Nåväl, det förvånar mig inte om det skulle åka förbi ett isflak bredvid mig och min bikini och skratta mig lite i ansiktet, för varmt - det var det inte.

Solig dag som gav oss lite brunhet, två underbart fina flickor i badviken och en liten snabbvisit hos S, även kallad - glasskungen , ack som hon kan blanda bra smaker tillsammans! Fick middagsgäst med mig hem, i soffan med en smoothie i handen och fat av frukt pratade vi sönder de resterande av timmarna som fanns kvar på helgens lugna dag, harmoniskt - javisst.

Clair de lune

Efter ungefär ett uppehåll på något ljusår eller så, slänger jag upp lite osammanhängande äventyr. Förra veckan var späckad och givande, som middagsgäster in tha house & besök på Bergmans som börjar bli lite som stammisvarning om det inte bromsar upp snart, men äsch, låt oss gasa på istället - tummen upp!

Dynamite

Norrlands största folkfest förra helgen och det kändes som semester, att bo i husvagn , lura runt på marknaden & se alla dessa människor som har landat på samma, lilla ställe. Trillen som bjöd på omaka föreställning, sena nätter & vakna upp tillsammans med S på en uttömd madrass, obekvämt ? det gör inget, sådant räknas inte in under helgens sammanfattning, egentligen, men ändå. Fantastiskt bra helt enkelt.

No other one

För några helger sedan var jag och min familj över till Norge & åkte längs fjällen och tittade. Det är så vackert , syner värda att döda för. Jag är inte så mycket i fjällen och kan inte säga att jag känner mig hemma där, då jag inte har någon stuga där omkring men vilket otroligt lugn det ger. Dessa platser som finns i vår omgivning som är värda att ta vara på, guldkorn så nära. Picknick vid en sjö & dyrt Norge godis, jordgubbar och stekenjokk .

Det gav mycket lugn på bara ett par timmar, det är allt som behövs.

Not myself

Jag var tvungen att stanna upp och ta pauser för att andas, annat var inte möjligt under lunchen med denna fina donna. Jag svalde alldeles för mycket luft för mitt eget bästa när Evelina & jag satte igång och tog igen, det var kort och intenstivt men himla bra. Vi har bara börjat att ta igen, vägen är lång och har många småvägar som döljer mycket händelser. Jag mår bra i ditt sällskap, vilken tur att sommaren är här och du finns på plats. Puss

Hot like mexico

Det är inte bara tre människor som fanns på plats i mitt uterum idag, nej utan, även underbart fina också. Att se Lotta igen efter alldeles för lång stund, och sedan får triss i klöver då Robert & Anna var tillbaka i Vilhelmina igen, sådär nära och behändigt som jag är van vid. Nu känns det att de är tillbaka, och jag känner glädje bara genom att uttala deras namn, fina ni. Tack för att ni kom och åt kycklingsallad med mig.

I can be

Vi gick om varandra, hon i England och jag i Stockholm. Sista träffen var i storstaden, bland människor i överflöd & upplevelser. Nu, på en strand  & hemma bland grönska och lugn. Min finaste, som jag gjorde mitt premiärfika på Stenmans med ( oh god, det är finare än vad jag kunde tro! ) som visar sig bli, en av många premiärer.

Du lär mig äta surströmming, jag visar dig skogsbilsvägar där vi joggar tillsammans på morgonen  & finner ett lugn, ett behagligt sådant som jag saknar, och du ger mig saknade skratt. Välkommen tillbaka Jenny, du har varit saknad!

Drop your keys

Mitt i veckandag, så väljer jag att kalla det. Ett grillkorv paket, lite sliten jobblook & en fin vän. Utan så stor planering, bara ett mål och ett agerande. Sitta förnöjt runt elden & skrämma bort fiskarna med alldeles för hög ljudnivå för de tappra människor som samlats runt ån ( ursäkta oss, vi bjuder igen någon dag ) och tiden rinner, återigen iväg.

Korvbarn eller impulsbarn. Vi säger livsnjutare på en onsdagkväll så har vi iallfall kommit någon vart, här i världen.

Final sale

När man kan parkera lite snabbt, stega in i ett hus och sedan bli omhändertagen mer än man någonsin kunnat ana - då blir man nöjd, och oerhört bortskämd. Fina S och jag umgicks under förmiddagen, och handlade hem godsaker i form av smoothie & mackor som vi lastade på allt gott vi kunde hitta. Vila upp sig i ditt sällskap, dela och ge, det är fint, och jag är en sådan lyckligt lottad tjej som har dig runt omkring mig min vän, du gör mig trygg.

One day at the time

För det är bara så, att saknad det är ett mäktigt ting. Känslor som trycker, pulserar och irriterar en himla massa. Det är inte bara vid stunden, utan innan och när ögonblicket sker, som det känns - äkta & levande. E har varit borta på äventyr, länge och väl, och är hemma i två dagar , då slår vi slag i saken , och styr ihop. Hallon och glass, skratt som fascinerar, fint klingande som en lång härlig ton, och det luktar hemma, på och med allt.

Underbart att se dig igen <3

N.Y

En sådan där dag, då man gör lite vad som faller en in. Som att slänga i sig en god lunch bland folk och vandra igenom samhället tills magen sätter ett sug efter mjukglass, inte i det finaste vädret måhända, men fortfarande stillsamt och lagomt för alla. Ida, som jag utforskade lite butiker med, och pratade om planer & utflykter som sommaren borde vara, dit vi ska ta oss, när vi vill. Men fortfarande, lagomt och impulsiva saker är sinnesro i sig.

Blue or Brown

Sista dagen, och solen samlar på sig mer soltimmar under söndagen än vad den gjort under hela helgen. Vi passar på, när buktikerna öppnar på lite mer normala tider än under midsommarhelgen och shoppar av oss lite, och mot slutet av dagen - sjunka ned i mysiga fotöljer utanför ett café med en kaffe i handen.

Några stopp på vägen hem för proviant och sedan är färden slut,nästan lite sådär halvomtumlande att vara hemma, ifrån S  & hela resan. Min semester med S där vi försökte utforska Östersund på sådan kort tid som var möjligt, med mycket fin och harmonisk vinst!

Win for everybody

Lördag, och semesterdagen nummero två började med jordgubbar till frukost .
Små röda gubbar i filet på morgonen - det är sommar det!

Vi åt frukost och tjuvtittade lite på hästarna som morgonmyste utanför fönstret.

Begav oss ut på utflykt, körde lite fel och impulsbesökte utkikstornet!

Jag är som ett litet liiitet barn när det gäller höga höjder, men upp kom jag - snabbfotade och sprang ned igen.

Belöning, för att du kunde & orkade hjälpa mig upp på toppen av högheten själv ( och för att du är allmänt bäst ! )

Belöning, för att ja, jag kom upp ( ! ) och ned, utan att S behövde bära ned mig.

Hittade en spännande skylt, och drog sedan på djurpark.

Tittade på lite sovande djur, och kammade parken på allt annat levande väsen.

Åkte efter en heldag hem, och gick på promenad runt gården vi bodde på, vilket är en underbar plats - djur överallt och mycket fin utsikt över östersjön!

Hyrde film, drack champagne & åt lite mer jordgubbar och vips var dagen slut, lika fint som alltid med S. lovely.

Falling for you

Förra helgens spektakel var inte bara midsommar utan även min semester med min fina, första midsommaren som spenderades med S på 2 år, det kändes fint att säga!

Startade bilfärden tidigt på morgonen, då vi pausade och åt bröd som jag bakat, plus tonvis med kaffe förstås.

Vi körde över broar och vår roadtrip tog oss till vår destination ; Östersund!

Spanade på storsjöodjuret   - > Negativt

När vi hittat rätt ( med hjälp av tiotusen kartor jag skrivit ut innan, det där med planering - det är som lite charmigt , förberedelser i all ära ) tog vi båtfärjan över till en ö en liten bit utanför Östersund.

Någorlunda slitna efter bilfärden taggade vi sedan till när vi åkte över med färjan - det är ju midsommar & solsken i sikte!

Vi åkte en fin båt från punkt A till punkt B där vi skulle fira hela dagen - Verkön med båtar & stora ängar!

Verkö slott.

Som vi gladerligen inspekterade fritt efter uppmaningar från människorna på slottet, klart vi kollar!

Kollar lite...överallt.

Provsitter stolar

och testar speglar !
jag tror slottet tackade oss, och alla 30 speglarna förstås.

Lunch,  då vi fick grillat utanför slottets dörrar, underbart gott. Ribs och vi dog lite grann.

eller, ganska rejält. Vilka smaker!

Vi bestämde oss för att utforska, ön var alltså rätt så stort och vi kände att vi skulle beta av, varenda plätt & vrå!

Ön var alltså ( förutom där festligheterna var, vid slottet ) täckt med kor & hästar som gick lösa. Även då vi trodde för en sekund att vi skulle bli uppätna om vi gick längs koleden hittade vi detta peppande papper.

Tjuren Nisse kan alltså vara lite "buffig", det hjälpte inte för nerverna kan jag lova.

Vi gick över ängar och hittade ett utsiktstorn och njöt en liten stund, då vi gick tillbaka och tittade när dom klädde midsommarstången.

Dags för buffé, då något som liknande mitt namn fanns, och där satt vi, tills vi övervägde att lämna stället innan vi skulle behöva rulla varandra utför ön tillbaka. Buffé i all ära ´jordgubbstårta - what to do!

Vi hittade tillbaka utan felkörningar och klappade oss själva på axeln, samtidigt som vi utforskade den lugna staden lite närmare.

Byggnader vid storsjön & fina utsikter i massor.

och kände oss en aningens små för stunden .

och avslutade kvällen vid en snabb visit vid "raggarstatoil " som lokala bor visade oss vägen till, och utan vi visste ordet av det var dagen över. Underbar dag på alla sätt och vis.

En midsommarnattsdröm med dig min finaste, tack!

oxx

Always one foot on the ground