Falling for you

Förra helgens spektakel var inte bara midsommar utan även min semester med min fina, första midsommaren som spenderades med S på 2 år, det kändes fint att säga!

Startade bilfärden tidigt på morgonen, då vi pausade och åt bröd som jag bakat, plus tonvis med kaffe förstås.




Vi körde över broar och vår roadtrip tog oss till vår destination ; Östersund!



Spanade på storsjöodjuret   - > Negativt



När vi hittat rätt ( med hjälp av tiotusen kartor jag skrivit ut innan, det där med planering - det är som lite charmigt , förberedelser i all ära ) tog vi båtfärjan över till en ö en liten bit utanför Östersund.




Någorlunda slitna efter bilfärden taggade vi sedan till när vi åkte över med färjan - det är ju midsommar & solsken i sikte!



Vi åkte en fin båt från punkt A till punkt B där vi skulle fira hela dagen - Verkön med båtar & stora ängar!




Verkö slott.





Som vi gladerligen inspekterade fritt efter uppmaningar från människorna på slottet, klart vi kollar!




Kollar lite...överallt.



Provsitter stolar



och testar speglar !
jag tror slottet tackade oss, och alla 30 speglarna förstås.



Lunch,  då vi fick grillat utanför slottets dörrar, underbart gott. Ribs och vi dog lite grann.



eller, ganska rejält. Vilka smaker!



Vi bestämde oss för att utforska, ön var alltså rätt så stort och vi kände att vi skulle beta av, varenda plätt & vrå!



Ön var alltså ( förutom där festligheterna var, vid slottet ) täckt med kor & hästar som gick lösa. Även då vi trodde för en sekund att vi skulle bli uppätna om vi gick längs koleden hittade vi detta peppande papper.

Tjuren Nisse kan alltså vara lite "buffig", det hjälpte inte för nerverna kan jag lova.



Vi gick över ängar och hittade ett utsiktstorn och njöt en liten stund, då vi gick tillbaka och tittade när dom klädde midsommarstången.



Dags för buffé, då något som liknande mitt namn fanns, och där satt vi, tills vi övervägde att lämna stället innan vi skulle behöva rulla varandra utför ön tillbaka. Buffé i all ära ´jordgubbstårta - what to do!



Vi hittade tillbaka utan felkörningar och klappade oss själva på axeln, samtidigt som vi utforskade den lugna staden lite närmare.



Byggnader vid storsjön & fina utsikter i massor.



och kände oss en aningens små för stunden .



och avslutade kvällen vid en snabb visit vid "raggarstatoil " som lokala bor visade oss vägen till, och utan vi visste ordet av det var dagen över. Underbar dag på alla sätt och vis.

En midsommarnattsdröm med dig min finaste, tack!





Kommentarer
Sandra bumbibjörn

hahahah, älskar älskar att du fått med allt nästan i texten (det som är värt att veta kanske) snart ska jag skicka över bilderna, eller blir det på usb minnet. Vi syns i mooooorgon! puss

2010-07-06 @ 09:28:35
URL: http://hedlundsandra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0