You said peace

Jag sitter och tänker, jag blir bara mer och mer sugen på att fara utomlands när jag har gått färdigt skolan och vara nanny i ngt otroligt land. Men jag blir ändå rädd av tanken att fara iväg från trygga Sverige, trygga vilhelmina och påbörja en resa helt själv till ett främmande land. Jag kan inte på ngt sätt veta med säkerhet att allt jag älskar här hemma kommer vara kvar när jag kommer tillbaka, för så går det helt enkelt inte till. Men jag vet, att om jag vågar släppa taget om allting skulle jag älska att fara, det skulle bli en otrolig upplevelse och jag kommer lära känna nya, fina människor. Men jag är rädd, jag vill kunna använda min tid samtidigt som jag vet att mina underbara vänner stannar där jag vill ha dom men så är det inte, dom kommer hitta nya vägar, precis som jag. Jag vill ha med mig någon, som jag litar på och som är villig att lämna det här stället tsm med mig för en stund, bara släppa allting. Jag måste bara övertala mig själv om att saker kommer ändras i mitt liv och att jag helt enkelt får lita på det och hänga med i svängarna. Jag vill inte vara rädd.


Kommentarer
Merika

Genom att göra en resa själv så växer man som person och det ger minnen förlive. Jag tycker du ska åka! Kommer jag våga så kommer du också våga. Du kan fara som aupair till nya zeeland, usa, storbrittanien eller någon annan underbart land

2008-09-21 @ 20:23:21
URL: http://emmamerika.blogg.se/
evelina

jag har själv tänkt samma tanke, jag är nog mest rädd för att vara ensam någonstans. Jag är på att fara och plugga, i London eller så tillsammans med någonting. Man måste prova vingarna först innan man beger sig ut och flyger tror då jag!

2008-09-22 @ 13:31:49
URL: http://saraevelina.blogg.se/
evelina

jag har själv tänkt samma tanke, jag är nog mest rädd för att vara ensam någonstans. Jag är på att fara och plugga, i London eller så tillsammans med någonting. Man måste prova vingarna först innan man beger sig ut och flyger tror då jag!

2008-09-22 @ 13:31:59
URL: http://saraevelina.blogg.se/
Peni

Dig skulle jag vilja ta med på äventyr! :D

2008-09-22 @ 19:06:04
URL: http://security.blogg.se/
S

baby I miss you.



Kom till umeå snart<3

2008-10-16 @ 12:21:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0