Baby take me in

Nu har det börjat. Snö kaoset här i stockholm. Jag njuter när jag får snöflingorna i ansiktet eller får de små som klistrar sig fast i håret . När jag sätter mig i bilen på torsdag morgon kommer jag köra lite försiktigare än vad jag gjort dom tidigare månaderna, och det märks att snövädret redan gjort sin rätt. Eller rätt och rätt men det märks att snön har kommit till huvudstaden.


I artikeln  om snökasoet står det att trafiken oftast brukar påverkas när första snön kommer, ett antal olyckor har redan skett. Jag stötte på en man som ramlat på vägen och skadat sig när han cyklade första dagen snön kom, en annan man hade redan ringt ambulansen när jag kom dit men antingen så är det dom som är lite modigare än jag skulle ha varit och ändå testar att cykla när snön har lagt sig eller så är det en mindre klok chansning. Jag vet att om jag skulle sätta mig på en cykel under vintern skulle jag garanterat ramla och antagligen slå ihjäl mig, mer eller mindre. Det blir halt. 


Artikeln;
http://www.aftonbladet.se/vader/article6291627.ab



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0