May it be

Imorse när jag vaknade stod termometern på fem minus grader. Jag hoppade i taket.
Jag ville måla ett kryss i taket för den delen också, därför det är tydligen inte på något vänster vanligt att det är så "kallt" här i stockholm vid den här tiden, det lär bara finnas en förklaring - gud, är det verkligen så att du har möjligtvis hört mina böner om att jag skulle gå in i väggen om jag inte kunde skrapa rutorna och fånga snöflingorna på tungan när julaftonsmorgon uppenbarade sig? Det ser så ut.

Jag känner att jag kommer bli bortskämd med temperaturen här nere. Jag kommer vara den fjantiga stockholms bon som kommer hem över jul och undra varför jag inte kan gå med mina klackar ute och kort kjol på kvällspromenaden.

 - Pappa, hjälp me! He ä nått blött å kallt i skoern mine, make it stop!
- Ta´t lugnt barn, det är det som kallas snö!

Ja. Precis så kommer det att låta.

Eller som Sven-Erik skulle ha sagt, stockholms fjolla!



Kommentarer
vicky

åhh. pistvakt är verkligen nostalgi! tack för pratstunden. puss! nu är det bara FYRA dagar kvar.

2009-12-17 @ 22:28:42
URL: http://teech.blogg.se/
Merika

Visst var det! Synd bara att jag inte hann köpa den utan någon annan hann före mig.

2009-12-19 @ 12:06:34
URL: http://emmamerika.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0