Two beds and a coffee machine

Två tända ljus och en mysig morgonfrukost, andra advent stod på vårt schema och vi hade planer för hela dagen. Skansen har årligen en julmarknad som ingen av oss tidigare besökt, vilket vi gladerligen ändrade på.
Vi satte på oss dom stora vita halsdukarna och satte fart. Människor gick omkring i gammeldags kläder och apotek, bagerier och bokbindningshus var gjorda så att det kändes som om vi gick rakt in i en saga, vetelängder och toppsocker är bara några av dom underligt roliga sakerna att titta på.

Dagen var perfekt i alla hörn, julklappar blev köpta, stekt strömming slank ned och allting delades med den finaste Anna. Om ni inte tidigare varit där, kom ned till mig så går vi dit, jag klagar inte över att bli stammis på ett sådant fint ställe.

Ett stort plus i kanten för skansen säger jag.




































Kommentarer
Anna Johansson

Åh, vad mysigt det ser ut! På tal om saffran så har Netto här i Växjö ett pris på 29kr/½g ;) We rock!

Puss!

2009-12-09 @ 16:55:23
URL: http://annavalmina.blogg.se/
Anabanana

Hahahahaha, jag diggar att mitt lillfinger sticker ut som en antenn på stekströmmingpåknäckebröd-bilden! Classy. Jag kommer att sakna dig nu när robert är tillbaka. ska höra med honom om vi inte kan adopter dä jänta! ;] Puss

2009-12-11 @ 10:06:14
URL: http://norrlander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0