Next thing you know

Igår dansade vi på kvällen som nästan alltid, och när jag väl var hemma var kvällen redan slut. Det känns som att det inte finns särskilt mkt tid att ta tillvara på när jag kommit hem eftersom det är så pass sent, men ändå måste jag göra ngt av dom få timmarna som finns. Även fast jag egentligen borde sova, och ta igen mig eftersom det fortsätter dagen efter i samma takt så gör jag inte det, ändå är jag så dum att jag lägger mig sent, men jag har en känsla inuti mig att jag vill göra ngt av mina kvällar även fast dom redan är "förstörda" . Även fast jag har missat dom värdefulla timmarna inbillar jag mig att det fungerar att dra ut på dom lite extra, dumt. Det är jag som straffas för det, och särskilt eftersom jag hela tiden vet om att jag kommer vara dödstrött dagen efter så fortsätter jag, den onda cirkeln. Det är ju oftast så det fungerar, varför lyssnar man inte på kroppens signaler? Jag måste verkligen lära mig att lyssna lite mera på mig själv.

Jag vaknade upp med världens huvudvärk idag, och den har bara fortsatt under dagen. Antagligen därför att jag har sovit så hårt inatt, och imorse ville jag verkligen inget annat än att sova några timmar till. Men då är vi där igen, den onda cirkeln och kroppens egna signaler. Ikväll är det dans igen, men ikväll när jag kommer hem ska jag lyssna på mig själv, lägga mig i tid. Önska mig lycka till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0