Perfectly fine

Idag har vi tittat på en musik/dans föreställning som hette Gwarimba. Det var ett par afrikanska pojkar som tydligen hade vunnit en tävling hemma i afrika som var liknande som vårt Idol ungefär. Dom hade verkligen allt i sin föreställning, kanske inte precis allt, men mycket. Det var instrument som jag inte sett överhuvudtaget och dans så att taket skakade, det kändes verkligen att det var rörelse på scenen måste jag säga, och kläder som svängde med i deras rörelser till tusen.

Deras föreställning spred verkligen glädje. Nu pratar jag kanske bara för min egen del, men det var verkligen musik som man hade svårt att sitta still av. Dom fick med publiken en hel del också, och det mina vänner måste jag säga var längesen, dom flesta sitter mest bara och tittar och då kan jag tycka synd om dem på scenen, när dom försöker så mycket för att få igång en sådan seg publik som inte lyfter ett finger eller min. Men idag var det annourlunda, idag kunde folk faktiskt bjuda till, det kändes härligt.

Nu tänker ni kanske, herre min skapare vilka instrument dom hade, alla är främmande för mig. Och kläderna, dom verkar skilja sig en hel del från våra. Och afrikanska säger du ? I can tell. MENOKEJDÅ, jag tog kanske inte kort när dom närvarade på scenen, men lite stora tuffa trummor fanns på plats, resten får ni förställa er ( ;

Innan vi skulle gå kom det en kille, ( which I suppose är deras manager eller något).
 FRÄMMANDE MAN - så, vad tyckte ni då?
- Dom var verkligen bra!
FRÄMMANDE MAN -  Jaaa, då ska ni komma ikväll för då är dom NAKNA!
- ehehehe ehm, nakna????
FRÄMMANDE MAN-  Ja, då är det ännu mera föresällning! hahahahahaha

WHUT?! Jamen klart att jag kommer DÅ. För jag svänger ju bara förbi för att titta på när dom är NAKNA. Tror du att jag bryr mig om något annat, kanske dansen och musiken som skijer sig så mycket från våran kanske? NEJ, jag ska enbart dit för att titta på NAKNA afrikanska män som bjuder på musik från deras land!

Herrejösses, ibland kan man bli besviken på människor.


Kommentarer
Sofia L

nu ångrar jag att jag inte gick ;)

2009-02-23 @ 20:20:45
Ida

Haha, de var mycket mer avklädda ikväll ;)

2009-02-23 @ 23:28:47
URL: http://idaottosson.blogg.se/
Jennifer

hahah, vi kanske kan be vilhelmina bjuda hit dom igen så att vi får en till chans? :p

2009-02-24 @ 13:27:00
URL: http://oxx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0