Can you see it clear?

Jag springer fram och tillbaka. Stoppar in en ny tvättmaskin och lutar mig tillbaka och läser några sidor i skvallertidningen som ligger på köksbordet. Tempot som inte riktigt får kroppen att stanna upp, utan gör allting jag rör vid immun mot det man inte vill känna. En överbliven chokladkaka slinker ned samtidigt som jag formar ett brev som ännu en gång ska skickas mot ett främmande land, då jag talar bara enbart för mig själv, England som jag hoppas landar säkert. Landa säkert ? Vem landar riktigt ordentligt, någonsin? Jag känner att jag har all koll jag behöver för ena stunden men sedan tvivlar på hur omgivnigen egentligen är.
En bok i handen, en strulig kväll får ta ned mina tankar på jorden igen, samlas och sedan kommer John blund, det är något jag skulle uppskatta. Förlita mig på någon annan, för bara en stund. God natt



( Helmet Newton )



Kommentarer
Anonym

Det är väl ändå John blund och inte jon blund kära du.

2009-11-12 @ 22:09:39
Anna

Men babygirl, hur står det till? Du får förlita dig på mig närhelst du vill, hela helgen om det är så. Vad tror du om middag, vin och sentimentala samtal på lördagkväll tillexempel?

2009-11-13 @ 10:44:35
URL: http://norrlander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0