I´m just watching the show

Vilken mysig känsla jag får när jag tittar på Leilas jul, det betyder att julen faktiskst är på inkommande. Snart här.
Allt julbak hon gör, med hennes glada leende och härliga färger gör att det spritter till lite extra i min kropp, jag vill också känna lukten av kardemumma, saffran, glögg och kolakakor, om nu sådant luktar.

Min första julklapp är inslagen, rött skimrande papper med silver rosetter på toppen. Att veta att jag slår in det, gömmer det från nyfikna ögon som kommer öppnas hos en betydelsefull person om knappt en månad och förhoppningsvis sprida ett leende är för mig glädje, att kunna ge något fint och hoppas att lyckan når fram.



Kommentarer
Merika

Klart jag bjuder på te!;)



Exakt, har haft två familjer som jag har inte haft en bra känsla över så det har blivit ett nej för dem. Jag går ju skola på distans nu och slutar nu i december och känner inte för att dra fötterna efter mig. Är lite smått att vara hemma, less på Sverige även om jag kommer sakna Sverige när jag är borta. haha dubbelmoral. Sen vill jag inte komma när det är någon slags högtid utan jag känner att jag vill komma in i själva livsstilen innan alla festligheter. Så januari eller februari känns som en bra månad. Ska du inte dra utomlands och jobba eller är du 100% bosatt i stockholm?:)

2009-11-28 @ 21:33:02
URL: http://emmamerika.blogg.se/
Sofia L

tack :D haha. jag kunde ju inte heller låta bli att skriva på alla ställen! När kommer du hem? :)

2009-11-29 @ 12:55:12
URL: http://sofiamagdalenalarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0