Bulletproof

Första gången på en lång stund som jag fick sova ut på en söndagmorgon och till skillnad från andra stunder fick jag vakna upp tillsammans bredvid Anna. Vi promenrade till gamla stan (  som håller på att bli ett av mina favoritställen, det är så fint och trevligt att vandra längs kullerstensplattorna och dess mysiga butiker ! ) och jag öppnade dörren för ANDRA gången till Chaikhana och deras fantastiska afternoon tea.

Timmarna sprang förbi oss undertiden som vi mumsade i oss varma och nybakta scones med marmled, en egen tekanna med ett te som vi själv fick köra ickepickepö på och beställa, välja en efterätt ur deras speciella vagn med bara godsaker. Breadsticks med lax som hamnade i magen snabbare än vad vi kunde tro vara möjligt.
Förra gången jag var där med Viktoria testade vi en annan sorts meny men båda tog smaklökarna till platser som dom knappast trodde dom skulle få följa med på, om jag var rikaste människan i världen skulle jag definitivt äta mitt eftermiddagste där varenda dag!

Kvällen avslutades med egengjord lasagne och Ronja Rövardotter till all ära!
I helgen har vi bestämt testat mycket mat, å hare int sutte fint i kista så säg!



























Kommentarer
Anna

It was awesoooooome! Vi borde testa nåt nytt på söndag om du inte är bokad. Djurgårdpromenad månne?

2009-10-28 @ 10:11:40
URL: http://norrlander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0