Now I can fly

Idag sa jag till mig själv ? Du vill lära dig mer om ditt ställe du bor på, varför inte gå hem från jobbet? Hitta vägen själv utan tunnelbana?
Sagt och gjort, jag begav mig ut på vägen med ett mål att jag skulle fråga enbart tre personer under min färd efter vägen och därefter lita på mig själv.
Slutresultat ; två personer stannade jag och öste på med mina korkade frågor ( ja, självklart står jag bara några hundra meter ifrån avfarten jag ska till, bla bla turist lär ha svept förbi i hennes tankar, men det bjuder vi på )

Tiden var faktiskt inte så fasligt mer än beräknat, jag har alltså inte virrat bort mig mer än normalt och har fått mig en alldeles skön promenad och nu har jag bilder från platser på näthinnan som kommer stanna där för ett bra tag. Och skrattade jag åt bilarna som jag gick förbi som satt snällt fast och väntade i bilkön över bron? Kanske lite. Titta alla bilister, här går en tjej som inte har någon aning åt vilket håll hon ska, men är glad ändå!

Vad säger ni nu ? Jag skulle kunna bli nedsläppt från en helikopter och med hjälp av mina kunskaper skulle jag kunna guida mig hem med förbundna ögon, HAH!

Jah, så gott som.

Utvärdering ; ETT utmaningspoäng till mig.





Kommentarer
Merika

Haha, lugnt. Du får gärna ha snön fram till mitten av jul eller längre.

Det känns lite pirrigt inför samtalen och det värsta är att man vet oftast inte vilken dag dem ringer. Vissa kan skicka ett mail att dem är intresserad av en och vill prata med en på tfn men blir aldrig så för då har dem hittat en mer lämpligare aupair.



Trivs du bra i stockholm och på ditt jobb?

2009-10-20 @ 21:56:36
URL: http://emmamerika.blogg.se/
Anna

That's my girl! Kan du hitta till cirkus på lördag också?

2009-10-21 @ 08:33:44
URL: http://norrlander.blogg.se/
J

haha, faktiskt kan jag med ärlighetens namn säga att jag gör! (: meeeen för säkerhets skull har jag redan ikväll kollat upp vägen med min roomie, haha

2009-10-21 @ 21:58:10
URL: http://oxx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0