The laugh will go on

 - " Idag har det snöat här! "


Jag måste få hålla med min fina vän om att det nästan gör ont i mitt norrländska hjärta. Det slår inte slint, men det hugger till lite lagomt. Jag vill också vara med om första snön, även fast den inte lägger sig fint som ett täcke men hursom kan man få den där ypperligt mysiga känslan åtminstone. Hur, HUR kommer jag att känna när det är skotersäsong hemma? Grina en skvätt och gå på en musikal eller springa en sväng i parken ? De fruktansvärda milen ifrån mitt hem, vänner och snön känns längre bort än någonsin.

Jag har ätit en jättestor burgare på hard rock café, som tog förövrigt för lång tid, ( den blev kall innan den nådde munnen! ) , och jag känner hur frågan bildar sig i mitt huvud - är det sådant människor hemma saknar? Skulle inte tro det.






Kommentarer
Anna

Ont det gör ont, men det går, det gör ond en stund på natten..



;] Dejt ikväll? Mat och beyond retro-plock?

2009-09-29 @ 10:24:53
URL: http://norrlander.blogg.se/
mamma

Hej..hoppas att det blir ett par skor för pengarna jag skickade och inte mat! Det verkar vara mycket gott eller. Längtar efter dig kramar Mamma.

2009-09-30 @ 16:03:52
URL: http://oxx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0