Borderline

Dag två och jag stannar upp en stund när kortet är taget , vad är det jag ser ? Fina människor, skotrar, renskinn, en överfull matsäck och fiskespön  - jag är hemma, thank god!











Varenda påsk firas den i byn med fisketävling, skotertävling och dragkamp mellan byarna, himla fint om ni frågar mig!

Det blev ingen fiskelycka för min del, jag fick ett napp och höll hoppet uppe men icket sa nicket, di där små fiskarna stannade kvar i vattnet.




Behöver jag säga vem som vann ? ( grattiiis! )
En gädda, och han var lugn, så lugn när han drog upp den. Om det hade hänt mig hade det varit andra bullar, då skulle troligtvis alla på sjön blivit döva av mitt glädjerop.



Efteråt fikar man i ungefär 434 timmar.




Kolbullar!









Skotertävling och sedan pub på kvällen i byn, oerhört charmigt! Nej. Det finns nog ingen annan plats i världen jag skulle vilja spendera påsken på än i Norrland och på sjön i byn  !



Kommentarer
A

Jag hjärta kolbullar!

Jag hjärta dig!

2010-04-08 @ 08:03:59
URL: http://norrlander.blogg.se/
J

Kolbullar är livet!

Och resterande är duuuuu! <3 puss

2010-04-08 @ 18:03:37
URL: http://oxx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0