Big in Japan

Det är jobbigt och lite i motvind. En obekväm känsla , för det har hänt mer ofta under det här året än någonsin, säga farväl till underbara arbetskamrater. Jag ska måhända inte flytta till Afrika, men det känns ändå - vi är inte under samma tak längre och det är något som förstör vardagen som man blivit så bekväm och fast vid, de är en känsla som ger mig lugn. Det har varit lika självklart att se mina arbetskamraters ansikten under dagarna som smöret på mackan, det ska finnas där, pusslet är inte helt utan de - fina de.

Jag bakade chokladfudge tårta & brownies, och gjorde en liten avslutning, kramade de hejdå och hissade flaggan och styrde stegen mot dörren. Nya utmaningar  & nya upplevelser, livet fortsätter och jag ser fram emot nästa dag som alltid, upptäcka -det är det finaste som finns.
Jag spenderade kvällen med att plocka hallon, känna lukten av ny plockade hallon när man häller upp de på fatet, som sedan rensas och sparas , till bättre tillfällen. Skogen har mycket att erbjuda,mycket magen tackar ja till för den delen också!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0