Erase me

Tidig lördagsmorgon, jag skrev ut receptet & inväntade sedan min tappra lussebulls bakare!
Vi sparkade igång med baket efter någon timme efter surr, och inväntade sedan när degen jäste på som en kraftigt växande mage och körde på lite glöggmys undertiden vi nöjde oss med degens storlek .

Mörkret föll, våra tidsplaner sprack en aning men vi körde sedan fullt ut med rullningen & det flexibla bakandet - snoppar, sniglar & snurror och vips vips - de godaste lussebullarna inom flera mils avstånd blev klara!
Provsmak och sedan var det check i vår bok, årets bak är gjort i sällskap med finaste Emelie - må gudarna låta de räcka fram till jul, känns som en tung utmaning minnsann om jag känner mig själv rätt, haha!





















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0