Stronger than Jesus

Det känns. Jag var ute & plockade ihop vattentunnor, blommor & hjälpte till att ta undan lite inför hösten och förbereda trädgården på, att snart - snart kan det bli kallare, frost ute & innan vi vet ordet av det kan snön komma.

Jag blir lite sentimentalt som vanligt, då jag tänker tillbaka, vad hände för ett år sedan vid ungefär den här tiden  ? Det är klart att jag längtar tillbaka till Stockholm och Anna. Vilka mysigheter vi gjorde tillsammans när hösten kom omkring, nästan allting handlade om att vira halsdukken om halsen & bege sig ut på äventyr i Stockholm med henne. Marknader, promenader eller bara en chokladkopp i handen i Duvbos kök.

Ibland kan hösten komma med mörker, som ger lite flyktighet och lite vilsenhet, men där spelade det ingen roll för mig om det var så kallt ute att kylan höll sig kvar i kroppen i en timme, eller om händerna blev frusna som små barns brukar bli - för då fanns A&R nära till hands och jag såg det ur en annan synvinkel, hösten kom med mysigheter & det glänste om dagarna på ett helt annat vis. Det är saknaden av att vara nära dom, när det fanns så mycket fint att upptäcka kring de kommande månaderna, allting finns att relatera till dessa finheter.

Ni har gett mig mycket fint att titta tillbaka på undre höst& vinter halvåret, det är bara något som har slagit mig - tack fina ni för det!













Kommentarer
Anabanana

2010-09-20 @ 10:14:33
URL: http://norrlander.blogg.se/
Anabanana

Men SNUTTE! Åh, vad mycket fint vi gjorde. Måste kolla igenom alla bilderna. Nu är det höst igen, mer mys finns att göra! Puss

2010-09-20 @ 10:15:14
URL: http://norrlander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0