The show

Fina Ida, ska till England för ett par veckor och hon bjöd på lite avslutningsfika innan hon åker iväg. Himla mysigt, att styra ihop en fika (makalöst god rabarberpaj som jag i princip rensade! ) i fredags i några timmar! Jag förstår spänningen, nervösheten & allt som hänger med i bagaget när en sådan resa bär av, men du är duktig - det kommer att gå bra för dig!

Att flytta, bara för en stund är nyttigt, se nya ting & utvecklas själv som människa. Jag tror att allting man tar fram, testar på är en utmaning som stärker oss själva. Måhända det inte alltid är glans & charm, det är plågsamt när man kan titta tillbaka på vissa stunder, när jag enbart talar för min egen vinkel förstås, men det har stärkt ändå - för i stundens hetta är du tvingad att arbeta dig igenom allting,men kan pusta ut när loppet är över och känna att det har gett någon typ av vinning, förhoppningsvis. Vem säger att det är dåligt att inte klara hela loppet? Ingen. Testa på, det lär vi oss av.

Förutom att jag låter som en gammal tant, som har testat livets sura mjölk som försöker låta pedagogisk, skippar vi mitt babbelinlägg och återgår till kvällen, som är lördag, helg - och lugn.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0