Side

Att vara vikarie har alltid sina fördelar respektive nackdelar. Jag gillar det mest  Förstås, varenda levande själ vet att ett heltids jobb är önskan, men så är inte fallet för mig. Jag har inte hunnit hamna i den sitsen där jag har blivit uppringd när jag fortfarande ligger uslagen i sängen för att sedan köra i raketfart till jobbet och köra fullt ut en dag. Nej. Jag har haft en otrolig tur -  jag har fått ett par dagar här eller där som jag har varit medveten om innan och kunnat planera en aningens utifrån det.

Att få variera och testa olika platser / jobb är enbart spännande eftersom jag tycker om utmaningar & att få chansen att utvecklas i olika sammanhang där jag inte riktigt känner mig hemma är intressant, jag får helt enkelt lära mig att anpassa kunskapen & mig själv till situationen jag befinner mig i. Det ÄR spännande & därför en fördel att vara vikarie.
Lärare, där befinner jag mig just nu & jag kan inte annat än gilla det - den energi som pumpas timme in & ut tillsammans med yngre människor där jag får till den mån det går  - pedagogiskt lära ut kunskaper, utföra lektioner & planera.
Det är guldkorn att vara på skolan & de klasser jag har hamnat i men ack vad hjärnan är slut när skolklockan ringer i slutet av dagen.

Det är fint att stanna upp en stund & inse vad världen tilldelar oss för utmaningar.





Kommentarer
Merika

Vars är du vikarie? I vilhelmina?

2011-03-25 @ 23:16:21
URL: http://emmamerika.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oxx

Always one foot on the ground

RSS 2.0